تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 اسفند 1401 - 23:01
292 بازدید
کد خبر : 208631

شهرک مهارتی مشاغل آینده در قزوین راه‌اندازی می‌شود

شهرک مهارتی مشاغل آینده در قزوین راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: در راستای توجه به نوآوری و فناوری راه‌اندازی شهرک مهارتی مشاغل آینده توسط فنی و حرفه‌ای قزوین پشنهاد شده که در آن مهارت‌هایی که در آینده و در قالب مشاغل جدید نیاز می‌شود، آموزش داده می‌شود.   سید محمود عرب در نشست خبری که صبح امروز در

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: در راستای توجه به نوآوری و فناوری راه‌اندازی شهرک مهارتی مشاغل آینده توسط فنی و حرفه‌ای قزوین پشنهاد شده که در آن مهارت‌هایی که در آینده و در قالب مشاغل جدید نیاز می‌شود، آموزش داده می‌شود.

شهرک مهارتی مشاغل آینده در قزوین راه‌اندازی می‌شود

  سید محمود عرب در نشست خبری که صبح امروز در سالن جلسات فنی و حرفه‌ای استان برگزار شد، گفت: در سال جاری بیش از ۲ میلیون و ۹۱۳ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در استان برگزار شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین ادامه داد: در حوزه آموزش در محیط واقعی کار، واحدهای صنفی و صنعتی می‌توانند با آموزش ۱۵ نفر از معافیت‌هایی که در این حوزه درنظر گرفته شده استفاده کنند.

وی عنوان کرد: مرکز تخصصی کارآفرینی و مشاوره شغلی در مرکز شهرستان البرز راه‌اندازی شده و افراد را در حوزه بازار کار و هدایت شغلی راهنمایی می‌کند.

این مسئول ادامه داد: طرح “کهاد” هم برای مهارت افزایی دانشجویان شکل گرفته و ۵۴۰ نفر ساعت آموزش مهارتی انجام شده و با شرکت در این دوره‌ها امکان پاس کردن واحدهای درسی برای دانشجویان وجود دارد.

وی عنوان کرد: در دهه فجر ۴۴ آموزشگاه آزاد مهارتی افتتاح شد که این بخش خصوصی می‌تواند در کنار بخش دولتی به مهارت افزایی کمک کند.

عرب بیان کرد: برای حفظ و احیای مشاغل قدیمی تاکنون ۱۰۰ نفر از افراد دارای مهارت در روستاها شناسایی شده‌اند و از توانمندی آن‌ها در آموزش استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: شهرک تولید محتوا که از مصوبات رئیس جمهور است در پرورش افراد توانمند و ماهر در قالب آموزش مجازی کمک می‌کند، همچنین برای تقویت زیرساخت‌های آموزش مهارت‌های مجازی به دنبال راه‌اندازی دپارتمان آموزش‌های مجازی هستیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین اظهار کرد: ارتقای مهارت کارگران ساختمانی یکی از مواردی است که در حال انجام است.

عرب گفت: در حوزه آموزش‌های مهارتی انرژی‌های تجدید پذیر ۹۰۰ نفر در یکی از مراکز قزوین آموزش دیده‌اند و برای فعالیت آموزشی برای متقاضیان به دنبال ایجاد یک نیروگاه هستیم. منبع: ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.